...amikor a műanyag villa a hurkába beletörik...

Szolgáltatásminőség

Szolgáltatásminőség

Internetes vásárlás 3 hét alatt

a MediaMarkt és a Samsung ügyfélkezelése

2015. március 06. - levai.gabor


Nyomtatót vásároltam on-line. Ki is fizettem. Majd kaptam egy e-mailt, amiben arról tájékoztatott a MediaMarkt Online, azaz az MS E-Commerce Kft., hogy én ajánlatot tettem az eszköz megvételére, amit ők még nem fogadtak el. Majd küldenek külön levelet a szállítás idejéről és az ajánlat elfogadásáról. Levelükhöz csatolnak egy ÁSZF-et, amely mindenféléről ír, csak az "egyedi szállítási határidő"-vel rendelkező árukról nem. És az általam kiválasztott és kifizetett nyomtató ilyen megjelöléssel volt a honlapon.

Fordítva ülünk a moziban. Én semmiféle ajánlatot nem tettem, én vásároltam.

Mellesleg a webshop felületén semmilyen információt nem találtam a szállítási feltételek között az egyedi szállítási határidőről.

Így vártam pár napot, majd telefont ragadtam. MediaMarkt Online központi ügyfélszolgálat. Kioktatott egy hölgy, hogy az ÁSZF szerint 30-60 napjuk van szállítani. Az ÁSZF természetesen semmi hasonlót sem tartalmaz. Hosszas telefonbeszélgetések és levelezések kezdődtek. Senkit sem lehet kapcsolni, semmilyen vezetővel nem tudok beszélni, még a nevüket sem adhatják ki. Az ügyfélszolgálati munkatársak teljesen tehetetlenek, feletteseik soha nem jelentkeznek.

Kinyomoztam a MediaMark központi telefonszámait. az MS E-Commerce Kft. központi telefonszáma 30 hívásból 29-szer 5 csengetés után automatikusan bontja a vonalat. Érthető, nehogy valaki elérje őket. Amikor nagy nehezen felveszi a recepciós, senkit nem hajlandó kapcsolni. Neki ez nem feladata. Hívjam az ügyfélszolgálatot.

Kinyomozom az egyik projektvezető nevét és telefonszámát, aki elvileg ezért a termékért felel. Ő sem veszi fel soha a telefont, ő sem kapcsolható soha.

A két szupertitkos ügyvezető, akinek a nevét senki el nem árulhatja, igaz, hogy még az e-cégjegyzékre sem kell felmenni, hogy kiderüljön, hiszen éppen a MediMarkt által küldött ÁSZF-ben benne van, na ők nem kapcsolhatóak. A titkárnőjük éppen szabadságon.

A fentieket három hétig játszottuk. Közben egyszer küldtek egy levelet, hogy válasszak a Samsung nyomtató helyett egy Canon-t, igaz, az 20.000 Ft-tal drágább, de azt most tudják szállítani. Erre a gáláns ajánlatra leírtam, hogy vagy 2 napon belül szállítják az eredeti megrendelésemet, vagy a Canon-t az általam már kifizetett áron, vagy még aznap küldjék vissza a pénzem annak kamataival együtt, hiszen nálam ez egy elvi kérdés: ők két hete használják a pénzem. Levelemre válaszolnak: elküldik még egyszer a legelső, a rendszer által küldött értesítő levelet. Amikor telefonon megkérdezem, ezt válasznak szánták-e, tájékoztatnak, hogy 2 napon belül Magyarországon van a nyomtató és türelmemért cserébe ha most vásárolok náluk extra tonert, akkor 50% kedvezményt adnak.

A nyomtató természetesen nem érkezett meg, amiről tájékoztatást nem kaptam, ismét én telefonáltam. Gyakorlatilag ugyanez megismétlődik még egyszer, az új határidőt sem képes a cég betartani.

Újabb telefonok, elgurult gyógyszereim összekapkodása, várakozás a MediaMarkt válaszára.

És ekkor csoda történik.

Mobilomon egy ismeretlen számról felhív egy úr, aki a Samsung MediaMarkt-ért felelős dolgozója. Sokszor elnézést kér, nem a MediaMarkt hibája, ő rontotta el, a Samsung tehet róla, logisztikai problémák, satöbbi. Két napon belül most már tényleg itthon van a nyomtató, megállapodunk, hogy ha harmadnap leszállítják a megadott címre, akkor nem állok el a vásárlástól. Megjegyzem, a Samsung központi ügyfélszolgálatának kétszer jeleztem 3 hét alatt, hogy mi a helyzet. Ők nagyon kedvesen felírták a telefonszámomat, biztosítottak arról, hogy nagyon sajnálják, felveszik a kapcsolatot a MediaMarkt-tal, de egyébként nem ők a szállítók, hanem egy viszonteladó.

Itt újabb zavar keletkezik, hiszen a MediaMarkt a Magyar Posta Logisztikával van leszerződve, ők 1-3 munkanap alatt szállítják ki az árut. Jelzem, hogy nem érdekel, oldják meg, esetleg valaki üljön be egy autóba, csapja a hóna alá a nyomtatót és hozza ki.

Láss csodát, kapok értesítést a MediaMarkt-tól, hogy elfogadták az ajánlatomat és szállítják az árut, az MPL pedig harmadnapra kiszállítja a nyomtatót.

Ezzel az ügy lezárul.

Jogi értelemben bizonyosan, mivel a megrendelt és kifizetett termék leszállításra került.

De vajon a MediaMarkt tesz majd valamit (eddig nem tett, pedig 3 hete lett volna rá), hogy webshopján információt adjon a megrendelés előtt arról, mit is jelent az egyedi szállítási határidő?

Vajon senki nem gondolkodott el azon a MediaMarkt-nál, vagy/és a Samsung-nál, hogy lehet, hogy hosszú távon érdemes lett volna valami pluszt is adni? Mondjuk garancia kiterjesztés, buksi simogatás, bármi. Hogy azt érezzem, ők érzik, hogy nem voltak korrektek.

Vajon miért van pl. a Samsung-nak ügyfélszolgálata, ha két telefonhívásom során egyszer sem tudtak a megfelelő kollégához kapcsolni, vagy őt értesíteni?

Miért normális az, ha egy cég egy olyan ügyfelének, akinek 3 hete kezelik a pénzét, kétszer hazudtak neki határidőkről nem kapcsolja semmilyen vezető beosztású, az ügyben bármi konkrétumot mondani tudó, ne adj' Isten döntési helyzetben lévő kollégáját?

Miért gondolja a MediaMarkt, hogy egy ilyen problémás helyzetben az egy valódi felajánlás, hogy költsek még náluk pénzt? Értem, hogy engedményt adnak, de miért is költenék még pénzt egy olyan cégnél, aki semmit nem tesz az ügyfeléért?

Azért, mert a MediaMarkt nem szolgáltat. Azért, mert a MediaMarkt Online-nál dolgozók félnek. Beszariak. Mindent megtesznek, nehogy egy ügyféllel kelljen beszélni.

Elgondolkodtató, hogy ha a Samsung egyik vezetője a mobiljáról fel tud hívni és bocsánatot kérni, majd a problémát kézbe venni és segíteni annak a megoldását, akkor a MediaMarkt miért is nem?

Talán azért, mert a Samsung sokkal ügyfél-közelibb, mint a MediaMarkt. Persze ők sem tökéletesek, mivel nem adtak semmi pluszt. Pedig megtehették volna.

Többet nem vásárolok a MediaMarkt Online-on. Mert hülye azért nem vagyok.

Viszont Samsung terméket fogok venni. Mert hibázni lehet. Csak utána el is kell tudni azt ismerni és kezelni kell a helyzetet.

A bejegyzés trackback címe:

https://szolgaltatasminoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr707246751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Calo' · http://gangstersinc.tripod.com/Vizzini.html 2018.06.27. 11:25:09

Ha hűtőszekrényt vennétek sürgősen (mint mi éppen, e nyári időben) senkinek nem ajánlom a Média Markt online Webáruházat! Tapasztalatból írom ezt ide.

Hiába lehetnek ők a legolcsóbbak, ingyenes kiszállítással, ha ők a leglassúbbak(!) és a legszemélytelenebb automata "ügyfélszolgálat" is náluk van sajnos.
süti beállítások módosítása