...amikor a műanyag villa a hurkába beletörik...

Szolgáltatásminőség

Szolgáltatásminőség

Okád a blokád: 10 pontban a taxihelyzetről és a megoldásról

2016. január 21. - levai.gabor

taxi.jpgTaxisofőrnek lenni egy szakma. Jól kell tudni vezetni, ismerni kell a várost, kell tudni emberekkel foglalkozni, elfogadható megjelenés kell hozzá, a közlekedési viszonyokat percre készen kell ismerni.
Sok ilyen taxis van Budapesten, de sajnos nem elég. Nem elég, mert egyre többször nem tudnak a fuvarszervezők (hogy értsd: taxis cégek) autót küldeni. Nem elég, mert sok esetben vezetni nem tudó, vagy rossz megjelenésű (értsd: büdös, ápoltatlan), az utassal bánni egyáltalán nem tudó sofőrhöz kell beülnöm. Rossz esetben le is húznak. A legrosszabb esetben megfenyegetnek, vagy megvernek.

Azt ígérte a kormány, a városvezetés, de még a fuvarszervezők és a taxisok is, hogy a taxis lobbi eredményeként létrejövő fix áras rendszer megoldja majd ezt a helyzetet.

Hát nem oldotta meg.

De nem csak ezt a helyzetet nem oldotta meg, hanem - most már a taxisok is látják, hiszen erről nyilatkoznak - a fix tarifa "ára", a sárga matrica, az előírt tengelytáv, az EURO 5 megfelelés feleslegesen nagy teher, amely a jelenlegi árszint mellett nem oldotta meg azt az alapvetően financiális kérdést sem, ami miatt a fix tarifa előjött.

A mostani taxis blokád napján (amelyet az 1990-es szervezők és résztvevők miatt is tiszteletlenség blokádnak hívni) a Facebook falamon megosztottam gondolataimat, amire az egyik, általam nagyon tisztelt és elismert régi ismerősöm, az egyik fuvarszervező vállalat egyik igazgatója felhívott. Csalódott bennem, tőlem nem várta volna ezt - mondta. Még aznap este egy hosszú levelet küldtem neki, amelyben megpróbáltam leírni azokat a problémákat, amik véleményem szerint a jelenlegi helyzethez vezettek, illetve megosztottam vele azokat az ötleteimet is, amelyek innen kivezethetnek.

Én is csalódott vagyok, talán ezért is gondolkodom sokat a helyzeten. Nézzük végig a problémákat és megoldásokat, főleg szolgáltatásminőségi szemmel.

 

1. A TAXI, MINT SZOLGÁLTATÁS

Azt hiszem, az első komoly probléma az, hogy a taxis társadalom nagy része meg van róla győződve, hogy a szolgáltatás kimerül abban, hogy - amennyiben van ráérő autó - elvisznek engem A pontból B pontba. Ez egy nagyon leegyszerűsített hozzáállás, amely a mai világban már egyre kevesebb szolgáltatásra, termékre igaz (gondoljunk csak bele, hogy egy mai TV milyen funkciókat tud, pedig csak televíziót szeretnénk nézni rajta, nem?).

Biztonság
Folyamatosan halljuk, hogy a licenccel rendelkező taxissal utazni biztonságos, míg pl. Uberrel nem az. Ez egyszerűen nem igaz! Nagyon fontos a téligumi, örülök is, hogy télen kötelező a taxisoknak és fontos a PÁV vizsga is. De bőven nem minden. Én például nem érzem magam biztonságban akkor, amikor a kigyúrt, kopasz, azonnal letegező sofőrhöz beülök, az autóban üvölt a buta techno és 80-al száguldozunk a Bajcsyn, ráadásul még én érezzem megtisztelve magam, mert gyorsan hazajutok. És nem csak a 80-as tempóval van a baj.

Szakmaiság
A melyik hídon menjünk át kérdés sok esetben sajnos nem a kedves "van-e kedvenc útvonala" eszméjében fogalmazódik meg, hanem ki akarja használni, hogy nem tudok semmit az aktuális forgalmi helyzetről. A "megállunk gyorsan tankolni" mindennek nevezhető, de szolgáltatásnak nem. A kérdés nélküli sztorizás sem hiszem, hogy a felvételi követelmények között van.

Kényelem
Attól, mert 10 évnél fiatalabb az autó, még lehet (és sajnos sok esetben az is) kényelmetlen. Kiült ülések, láthatóan tiszta, kitakarított, azonban mégis koszos érzetű, elhasználódott kárpitok. Telefonálok, de a rádiót (amit nem kértem, hogy kapcsoljon be) le nem halkítaná. Néha még a sistergő URH-t is hallgatnom kell, jó hangosan, benne az el nem maradható, remek taxis viccekkel.

Élmény
Az utóbbi 10 évben mindenhol a felhasználói élményről hallunk, fogyasztóként azt is keressük. Bocsánat, de mondjuk ki: sok esetben rossz élmény taxizni. Feszült utazás, ahol nem számíthatunk semmilyen plusz érzésre. Sok esetben egyszerűen az életünkért harcolunk.

Fizetés
Bár a most sokat hivatkozott szabályozás előírja, de mégis nehézkes a bankkártyás fizetés: a terminál nem működik, vagy "nem tudom, most működni fog-e". A diszpécser megkérdezi, kártyával fizet? Én megkérdezem most: milyen jogon kérdezi meg, ha egyszer kötelező ezt a fizetési lehetőséget minden autóban lehetővé tenni? (Nem, nem jó válasz az éppen elromlott POS terminál, erre is van megoldás, legyen a taxitársaságnak plusz terminálja, ha elromlik a sofőré, a javításig használhatja azt. Van olyan társaság, ahol sok éve megvan erre a lehetőség, de ettől még nem biztos, hogy a sofőr él is vele.) És akkor ott van a borravaló kérdése. Szokás. Amúgy miért is adjak, ha egy kellemetlen sofőr rosszul vezetve hazahoz?

És amikor nem benne ülünk
Ugye ismerős a zöldre váltáskor mögöttünk azonnal dudáló taxis? Vagy az üres droszt mellett parkoló taxis? Kedvencem a szabad parkolók elé beálló és az utca közepén megálló sofőr, aki mellett el tudok ugyan menni, de centiznem kell. Ha meg szólok neki (normálisan, kultúráltan, kérve), akkor le vagyok ugatva. Mert a taxisé a város.

A taxizás nem újult meg a rendszerváltás óta. Pedig azóta felnőtt a legnagyobb piac: a gyakran taxizó fiatalok, akikből szépen lassan a kevesebbet taxizó idősebbek lesznek.

 

2. NEM MINDEN AZ ÁR

Szinte minden taxis és fuvarszervező meg van róla győződve, hogy az Uber az alacsonyabb ára miatt tud ügyfeleket elvonni. Pedig ez sem igaz.
Egy új termék, vagy szolgáltatás bevezetése nagyon komoly és összetett munka. A fogyasztók választása legalább ilyen összetett. Biztosan vannak olyan utasok, akik a taxisok által kilobbizott árat nem tudja megfizetni (nem csoda, elég drága ma a taxi) és csak ezért használ alternatív közlekedési megoldást. De nem ez az egyetlen választási szempont.

Ha ez így lenne, akkor hogy lehetséges az, hogy a legnagyobb fuvarszervezők a fix tarifák előtt a legdrágábbak voltak?

Még a fent említett ismerősömtől is megkaptam a telefonunk végén: én is ruppótlan vagyok, azért használok Ubert.

Ha a taxis társadalomnak meggyőződése az, hogy az ár ilyen fontos, akkor miért nem vették blokád alá Budapestet, amikor a fix tarifák kiderültek? Talán azért, mert éppen leszarták az utasokat?

 

3. IMAGE, KOMMUNIKÁCIÓ

Amíg a fuvarszervezők nem jönnek rá, hogy 2016-ot írunk, hogy a bugyuta reklámjaik a 15 éve megszokott csatornákon nem érnek el az Uber óta hirtelen kiemelten fontossá vált célcsoporthoz. Jobb is: egyszerűen ciki.

Szeretnénk magunkat jól érezni és jó fej, normális, emberközeli sofőrökkel utazni. Szeretnénk modern weboldalakat látni. Csillogó hangú diszpécserekkel beszélni, akik nem úgy tekintenek munkájukra, mintha egy futószalag mellett dolgoznának. Ha például azt mondom, huszonöt per béla, így kimondva, akkor könyörgöm, 10 esetből nyolcszor ne kérdezzen vissza, hogy dezső? Nem, nem azért, mert nincs erre 10 másodpercem (mellesleg pont a fuvarszervezőnek nincs rá), hanem azért ne, mert még be sem ültem, de azt érzem, le vagyok szarva, nincs rám odafigyelve.

Félreértelmezik a tökösséget is. Azt hiszik, amit most csinálnak az tökös. Hát nem az. Megszopatják az utasokat és rossz üzenetekkel, erőből, mindenféle intelligencia, elegancia, és szerethető elem nélkül kommunikálnak vállalhatatlan arcokkal. Csak meg kell nézni az elmúlt napok média terméseit: képek, videók mutatják a taxisok közötti teljes ötlettelenséget, alpári viselkedést és mindazt, ami épeszű fogyasztót csak megrémít. A kurvaanyázó családanyától a mackóba öltözött szakemberig.

Csak meg kell nézni a cégek weboldalait és máris kiderül, a többség a 2000-es évek előtt érzi magát. Aztán nézzük meg az Uber oldalát.

4. JELENLEGI SZABÁLYOZÁS 

Ma már hallhatóak voltak olyan hangok, akik nem csak az Uber betiltását követelték, hanem félve ugyan, de a szabályozás hülyeségeiről is szóltak. Hát kérem itt van a kutya elásva.

Itt az ideje megtanulni a rendszerváltás után 26 évvel, hogy a fix árak és ilyen-olyan lobbiból előírt teljesen hülye feltételek (csomagtér méret, tengelytáv, stb.) soha nem vezetnek jóra.

Persze, ehhez is tökösség kellene, megy egy pár értelmes, együttműködésre nyitott szakember, akik félretéve párt-preferenciáikat, huszon-harminc éve ismert taxis haverjaik egyéni problémáit egy olyan, széles körben támogatható (és itt nem a pártokról beszélek, hanem az utasokról) javaslatot tennének le az asztalra, amit aztán a Fidesznek, Tarlósnak és a BKK-nak lenne ciki visszadobni.

Köszönöm, nagyfiú vagyok, ha 3 bőrönddel szeretnék utazni, majd jelzem a diszpécsernek, ahogy egyébként most is teszem, mert 3 bőrönd még a szabályozás szerinti minimumba sem fér bele, kombit kell kérnem. És ezzel nincs semmi baj.

Jól látszik, hogy noha a magas fix ár adott volna igazán lehetőséget a fuvarszervezőknek a látható, lényeges fejlődésre, sőt, a hasonló árak miatt más lehetőségük hosszú távon nem is maradhatott volna, mégis ugyanott tartunk, mint 5 éve (csak jóval többet fizetünk). Tud valaki bármilyen valós különbséget mondani fuvarszervező és fuvarszervező között? (Azon túl, hogy az egyik ismerten Fideszes, a másik szoci, a harmadiknál nagymagyarország és turul matricák vannak túlsúlyban, ésatöbbi ésatöbbi...)

Meg tudja azt mondani valaki például, hogy ha elvileg ma minden sárga taxisnál ugyanolyan biztonságban vagyunk, valamint kedvezményeket sem lehet adni a tarifából, akkor mégis miért van monopólium a reptéren? Régebben az volt a hivatkozási alap, hogy a reptér megbízható, elfogadható árú szolgáltatót választ, aki egyébként még vissza is ad az üzemeltetőnek. Ma minden sárga autó ugyanannak a szabályozásnak felel meg és fix tarifával visznek.

 

5. HIÉNÁK

Nem kell hosszasan rémtörténeteket mesélnem, szinte mindenki családjában, ismerősi körében hall ilyenről. Látjuk is őket az utcán: a vadiúj S merci, amiből kiszáll a kopasz, kigyúrt talpig gukkimelegítős, fukszos keményfiú, hangos frí kiálltással, mert még azt sem tudja, hogy angolul a free nem szabadot jelent, hanem ingyent.

Semmit nem tettek a fuvarszervezők, sem a korrekt taxisok, hogy megtisztítsák Budapest utcáit a taxis szakma megcsúfolásán túlmutató kisgengszterektől. Semmit! És ez talán a legbosszantóbb akkor, amikor megbénítják (főként hiénák) a közlekedést.

Az új szabályozástól mindenki azt várta, hogy majd mindegy lesz, milyen taxiba ülünk be az utcán. Nem is fogjuk nézni, melyik cégé, tartozik-e egyáltalán valamelyik szervezőhöz az autó, beülünk. Hát ez sem jött be. Ma értelmes ember nem próbálkozik mezítlábas taxival éjszaka: vagy - noha ég a szabadjelző - fel sem vesznek, elhajtanak, vagy jól lehúznak. És miután hazahozott, majd biztos jól feljelentem a BKK-nál, hogy véletlenül se tudjon megverni másnap.

 

6. BKK - ELLENŐRZÉS

Biztosan máshogy látjuk ezt mi, nem taxisok. A mi szemünkben semmi nem történik. Ugyanúgy ott vannak az utcán a hiénák, az oda nem illő alakok, mint ahogy közlekedésre alkalmatlan állapotú autók.

Van egy buli, ami szinte minden szombaton megrendezésre kerül. Bár - éppen a hiénák elűzése miatt - a buliszervező további juttatások nélkül (nincs visszaosztó, marketing támogatás, stb.) leszerződött az egyik legnagyobb társasággal, mégis minden héten több hiéna áll a bejárat előtt, mint céges autó. Ezt a bulit külföldi fiatalok gyakran látogatják, a hiénák meg imádják őket.

A buli szervezői mégsem blokádot szerveznek, hanem hoszteszeket fizetnek, akik megpróbálják a vendégeiket (tudják, kedves taxisok, akikből élnek) a hiénáktól elterelni. Rendszeres a kurvaanyázás, fenyegetés, megvárunk-kislányozás.
Egyik hétvégén, amikor végignéztem, hogy a mentőorvos negyed órán keresztül győzködi a taxisokat, hogy valaki vigye el a rosszul lévő, már ellátott kislányt (persze senki nem akarta, hiába esküdözött az orvos, hogy nem fog hányni) megelégeltem a helyzetet. Hétfőn besétáltam a BKK Rumbach Sebestyén utcai központjába. Próbáltam volna bejelentést tenni, beszélni valakivel, aki a taxis szabályozással foglalkozik. Ügyfélszolgálat, istentudjami. Hát azt nem lehet. Telefonáljak a központi számra. Csodák csodájára senkit nem tudnak kapcsolni, írjak levelet.

Állítólag 3000 engedélyt már visszavontak. Lehet. De ez önmagában semmit nem jelent. Én is naponta többször szokom le a dohányzásról.

 

7. ADÓFIZETÉS, TÖRVÉNYESSÉG

Az elmúlt napokban legtöbbet hangoztatott érv az Uber ellen: nem fizetnek adót. Válasszuk ketté a kérdést: az Uber maga / fuvarszervező nem fizet adót, vagy a sofőr / taxis?

Az az egyéni vállalkozó, magánember, Bt beltag, akárki, akit sofőrnek hívunk, ha nem fizet adót, akkor az általunk eltartott NAV büntesse meg. Ennyire egyszerű. 

Ha az Uber nem fizet adót, akkor vizsgálják meg, hogy a hatályos jogszabályok alapján szabályszerűen csinálja, vagy nem. Ha nem szabályszerűen, akkor büntessék meg. Ugyanez a helyzet az egyéb fuvarszervezőkre.

Ha majd az egyik fuvarszervező úgy gondolja, hogy átviszi a cégét egy másik országba, akkor őt is be kell majd tiltani?

Az Uberes sofőrök mindegyike azt mondja, hogy bejelentett munkavállaló az Ubernél. Én abban a hiszemben éltem eddig, hogy ez így van. Ha ez igaz, akkor az Uber fizet utána adót, járulékot. Ha nem így van, akkor hazudnak.
Ha egy magánszemély, vagy egyéni vállalkozó Uberezik és nincs bejelentve, mint munkavállaló, akkor adót kell fizetnie. Be kell vallania. Ha a NAV az airbnb-s lakáskiadók között elkezdett rendet rakni, akkor itt az ideje, hogy az Uber sofőröknél is körülnézzen. De ne felejtsük el a taxisokat sem, mert sajnos tudomásom szerint közöttük is találunk olyan sofőrt, aki nem fizet adót.

Jogosnak gondolom a taxisok felháborodását, hogy a szabályozásnak nem megfelelő, az előírásokat be nem tartó céggel, társasággal szemben fel kell lépni. Nem betiltani, mert egyrészt ez nem jó kommunikáció, másrészt kivitelezhetetlen (éppen az internet adta lehetőségek miatt is).
Jogos az a felháborodás is, miszerint rengeteg be- és feljelentés után sincs semmilyen állásfoglalás a Bíróság részéről. Tessék ez ellen tüntetni! De ugye mindenki érti a különbséget?

 

8. MI A JÓ AZ UBERBEN?

A taxis olvasók most egyöntetűen üvöltik: semmi, illetve az alacsony ár. Igen, nekünk fogyasztóknak kedvező, ha valami olcsóbb. De messze nem elég. Főleg, hogy vannak időszakok, amikor nem olcsóbb az Uber. Mégis sokan használják még akkor is!

Nem mindenki Tesco gazdaságos vajat vesz, van akinek a jobb íz, a jobb minőség megér több pénzt. Ahogy anno sem mindenki a legolcsóbb taxival utazott - ismétlem magam, de nem tudom elégszer hangoztatni.

  • Szuper, hogy nem kell pénzzel bajlódni. Megérkezem, elköszönök, kiszállok és már fizettem is.
  • Modern, hogy látom, merre van az autó, amit hívtam.
  • Nagyon fontos, hogy értékelni tudom a sofőrt és ha nem tetszik az értékelése, lemondhatom az autót.
  • Az Uber sofőröknek nagyon jó, hogy értékelni tudják az utast. Ha rossz az értékelése, nem fogadja el a fuvart.
  • Talán a legnagyobb húzás az, hogy a műfajból adódóan a legtöbb sofőr laza, jófej, odafigyel az utasra.

Addig, amíg a taxisok nem látják be a fentieket, kár bármilyen valóban jól működő szabályozásról, modern Budapestről beszélnünk.

 

9. A BLOKÁDRÓL

A fuvarszervezőknek hangosan, érthetően el kellett volna határolódni a blokádtól.

Szívük szerint meg is tették volna, de nem merték. Egyrészt még ők is tartanak a hiénáktól, valamint a saját logojuk alatt vezető, az összefüggéseket nem értő kollégáktól. Másrészt nem látnak semmilyen előremozdulást az állam részéről a kialakult probléma megoldásában: hónapok óta húzódik az Uber jogi besorolása, a BKK hozzáállása, a lehetséges szankciók bevezetése.

Ha már nem tudták megakadályozni a blokádot, legalább az élére kellett volna állniuk.

Valós szakmai alapon működő szervezetet kellene csinálni a meglévő gittegyletekből (FUVOSZ, OTSZ). Értelmes, fiatal, jóbeszédű, az utasok által szerethető szóvivőt kellett volna delegálni, aki képes a közvéleményt a taxisok mellé állítani.

Nem szabadott volna hagyni, hogy melegítős hiénák tárgyaljanak Tarlóssal, beszéljenek a sajtóval.

Meg kell érteni, hogy 2016-ban a kommunikáció nem a másnapi semmitmondó sajtótájékoztatóról szól, hanem ott és akkor kell nyilatkozni, amikor helyzet van: hétfő este a blokád helyszínén.

Nem mellesleg ez is egy fontos lehetőség lett volna hiénák letörésére.

Nem lett volna szabad hagyni, hogy a fő mondanivaló az Uber betiltása legyen. Ez butaság, ráadásul nem oldja meg a helyzetet sem. Annyira egyszerű lett volna jól kommunikálni a problémát, csak merni kellett volna, no meg ne adj' Isten egy kommunikációs szakértőt is bevonni.

Egy pár üzenet, ami biztosan nagyobb siker lett volna:
Vannak vállalkozások, akik a szabályokat nem betartva játszanak.
Hónapokkal ezelőtt bejelentettük a hatóságoknak, akik nem csinálnak semmit.
Szeretnénk egy valóban egységes, az utasoknak és taxisoknak egyszerre elfogadható, minden szereplőre alkalmazható, modern szabályozást.
Taxizz, hogy jogkövető, adófizető állampolgár legyél.
Nem korrekt, hogy nekünk, akik hivatásszerűen, sok éve űzzük az ipart nagyobb költséggel kell drágábban szolgáltatnunk, mint az alkalmi sofőröknek.

Nem lehet egyszerre nyalni a hatalomnak és beinteni neki. Ahogy valójában nem is a hatalomnak intettek be a blokádozók, hanem éppen azoknak, akikből élnek: nekünk, utasoknak.

Észre kellett volna venni, hogy éppen az Uber célcsoportja az, aki már nagyon unja a politikai harcokat, a megosztott országot. Éppen ez a célcsoport tartja károsnak, diktatórikusnak a fix tarifát. Éppen nekik nem hozzáadott érték, hogy "nálunk csak nyakkendős sofőrök vannak"

10. A MEGOLDÁS

Értelmes szabályozás
Olyan szabályozásért kell lobbizni, aminek valóban értelme van. Legyen egyszínű a taxi, mert a legtöbb országban az. Igenis kelljen a sofőrnek valamilyen valóban értelmes vizsgát tennie, ahol kiderül, alkalmas-e a feladatra. Engedni kell minden 4 ajtós autónak a taxizást, mert hülyeség kizárni egy Opel Astrát például.
A fix tarifa helyett piaci verseny kell! Mert csak az visz előre, csak abban érzi jól magát a fogyasztó. Ha nagyon félnek a cégek a kiszolgáltatott helyzetben lévő emberek kihasználásából fakadó végtelen árcsökkenéstől, akkor minimum tarifát kell bevezetni. Olyat, aminek értelme van, ami alatt tényleg nem hozható ki a taxizás.

Szolgáltatásfejlesztés
A fuvarszervezők egymástól leginkább szolgáltatásukban tudnak eltérni. Ennek kell lennie a fő választási szempontnak. Legyen olyan taxitársaság, aki főleg kis autókkal dolgozik, olcsón. Legyen olyan, ahol csak új, nagyon jó minőségű, luxus kényelmű autók vannak. Legyen vicces, jófej taxi és legyen nyakkendős kocka.
Olyan egyszerű és olcsó megoldásokkal lehetne fuvart szerezni, csak kreativitás, szakértelem kellene hozzá.

  • Ha én fuvarszervező lennék, minden autómban lenne folyamatosan bedugott mobiltelefon töltő. Kérni sem kell az utasnak, ott lóg, jól látható helyen, vegye el és dugja be a telefonját.
  • Lenne nálam kivezetett AUX kábel is: hallgasd a saját zenédet.
  • Csinálnék saját programajánló magazint, több nyelven. Eladnám benne a hirdetéseket is.
  • Mindenképpen megoldanám az Uberéhez hasonló, regisztrált bankkártyás vásárlás lehetőségét. Ez ma gond nélkül megoldható Magyarországon is.
  • Bevezetném a sofőrök pontozását és folyamatosan nézném is. Aki nem ér el elég pontot, attól megválnék. Még akkor is, ha ezer éve ismerem. Mert ilyen a szolgáltatóipar.
  • Folyamatos képzéseket tartanék a sofőrjeimnek: tanuljanak meg emberekkel bánni, kommunikálni. Nem a taxis kollégáim tartanák, hanem szakértő trénerek.
  • Ha nem tudnék elég nagy flottát szervezni, egyesülnék egy másik kisebbel. Ha az utas nem tud velem utazni, mert nem tudok kiállni, miért várom, hogy másnap is engem hívjon?


Problémakezelés
Az utasoktól befutó panaszokat sokkal jobban kell kezelni. Nagyon ritka az elbocsátás, ha el is bocsátanak valakit, másnap egy másik céghez megy. Átlátható, az utasok által is követhető rendszert kell csinálni, például a lezárt ügyeket ki kell rakni a honlapra. Lássa csak a potenciális vásárlóm, hogy nekem fontosabb ő, mint a kollégáim.
Kedvenc témám a hányó utas. Ha valaki hány, az rosszul van. Teljesen mindegy, hogy azért, mert mata részeg, vagy azért, mert beteg. Egy normális társadalomban normális értékrenddel rendelkező embereknek ilyen helyzetben az első a segítségnyújtás. Itthon sajnos a legtöbb esetben balhé van, kirángatás, megrugdosás, fenyegetőzés és a végén jó nagy lehúzás. Természetes, hogy ha összehányok egy taxit, akkor azt ki kell tisztítani. Hajtsák is be rajtam. De nem lehetne ezt emberségesen, korrekten tenni? Nem gondolják, hogy egyszerűbb lenne például rávenni, hogy fizessek?

Hiénák
Széles, egyértelmű és erős összefogással eltüntetném a hiénákat. Ebbe az összefogásba operatív szinten be kell vonni a felügyelő hatóságot (BKK), a rendőrséget is. Egyszer és mindenkorra megértetném a taxis kollégáimmal, hogy nem toleráljuk azt, aki gúnyt űz a szakmánkból és rontja a hírnevünket. Ha igazán meg akarnánk oldani ezt a problémát, gyorsan meg tudnánk: a szakmában mindenki ismeri a lelőhelyeket, a trükköket. Ergo le is lehet buktatni.

Modern vállalat
Fel kell ébredni, a XXI. században vagyunk. Modern, célratörő, karizmatikus vezetők kellenek. Valódi marketing. Nyitott szem, befogadó látásmód. Ma már sokkal kisebb cégek is megengedhetik maguknak, hogy az aktuális kihívásoknak megfelelő szervezettel és kollégákkal dolgozzanak.



Amíg a valódi taxisok hagyják, hogy a hivatásukból (így belőlük is!) bohócot csináljanak mások, amíg mindenki remegve fél a kormányzattól és a hiénáktól, amíg a bunkóság, a tanulatlanság és a valami elleni fellépés lesz a nagyközönség számára látható a taxizásból, addig ne várjunk változást.

A változáshoz mindig bátorság kell. A 2013-as szabályrendszer bevezetéséhez nem kellett nagy bátorság, most éppen ennek isszuk meg a levét. Ti, taxisok, uber sofőrök, de legelsősorban mi, az utasok.


Kérlek, like-old és oszd meg a Szolgáltatásminőség blog Facebook oldalát: https://www.facebook.com/szolgaltatasminoseg 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://szolgaltatasminoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr408298182

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Meghágott fillérek, tüntető postások 2016.01.21. 13:31:37

(Újabb vendégposzt, ezúttal Zugav Olga úrhölgy, exhiéna tisztelte meg dolgozatával a Szabad a taxi blogot.) Hát, drágáim, ismét sikerült bizonyságot szereznem arról, hogy a magyar társadalom mentális állapota, valamint átlagos intelligenciája olyan mé...

Trackback: Miért is tüntetnek a taxisok? 2016.01.21. 13:31:05

Bár a sajtó a taxisoktól hangos, én pedig szerintem minden vonatkozó cikket, blog- és Facebook-bejegyzést elolvastam, sehol nem találtam olyan írást, amelyből kiderült volna a címben feltett kérdésre a válasz. Ez persze részben a taxisok hibája, kommun...

Trackback: Mekkora kárt okoz az Uber? 2016.01.21. 13:30:31

(Történelmi pillanat: a blog első vendégposztja. A szerző Palotás Gábor kolléga – City Taxi). Először is megpróbáltam megbecsülni az Uber forgalmát. Állításuk szerint 80 ezer regisztrált felhasználójuk van. Ha ők havonta csak kétszer utaznak, 160 000 ...

Trackback: 2016. január 18, 11 óra: taxistüntetés a Városház utcában 2016.01.21. 13:30:01

Túlzással sem lehet túlterheléses szervertámadásnak minősíteni azt, hogy a hét elején közös használatra felkínált körlevelemet (lásd poszt alja) a visszajelzések alapján csak kb. 10-15 taxis küldte tovább a kormányszerveknek, hivataloknak, hatóságoknak...

Trackback: Töketlen taxisok, tökös töketlenek 2016.01.21. 13:28:42

Az Uber csak gusztustalan hajszál a taxisoknak feltálalt feketeleves bőrző felszínén. A főváros több mint kétharmadával megemelte a drosztdíjat, úgy, hogy a 4500 taxinak csak kb. 1500 taxiállomás-férőhely jut. Ezek zöme is madár nem járta helyeken, az ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

para_noir 2016.01.21. 13:59:50

Remek poszt, kötelezővé tenném a végigolvasását a Bajcsyn ácsorgó csőcseléknek. de vlószínűleg nem nagyon értenék. Majd ha megértik, talán máshogy cselekednek, de az nem mostanság lesz. A legdurvább tényleg, hogy most a blokád alatt olyan arcok nyilatkoznak a tévében, akik elől átmennék az út túloldalára, ha éjjel összefutnánk, vállalhatatlan sittes formák, összevissza beszélnek, és totálisan hiteltelenek, ilyen figurákkal nem fogják megkedveltetni magukat (az a baj, hogy a többségük ilyen...).

Attila Zsolt Takács 2016.01.21. 14:06:26

Sajnálattal vettem megint tudomásul,hogy e cikk írója is tudatlanságából fakadóan csúsztatgat és szubjektív véleményét próbálja beállítani objektívnak.Sajnálom,hogy ilyen emberek cikkejet írhatnak

shred 2016.01.21. 14:16:23

Lehet hogy én vagyok perverz, de nekem bejön az URH-ból hallható forgalom, hozzá tartozik a taxizás-feelinghez:)
A hányó utas problémaköréhez: indíthatnának egy "Részeg fuvar" vállakozást, alaposan befóliázott belső terű kocsikkal, amikben csak ki kell cserélni a fóliát a baleset után. A rendelésnél az utas (vagy a józanabb barátai) jelezhetnék, hogy feltuningolt kocsit kérnek.

okleveles naiv 2016.01.21. 14:23:32

Pöpec. :)
Érdemes volt végigolvasni, bár tartok tőle, h nem sok taxis fogja rászánni az idejét.
Már ha ösmerik 1általán a bötűt.

para_noir 2016.01.21. 14:32:52

@Attila Zsolt Takács: hadd találgassak, mi a foglalkozásod.... :) Meg plz emelj ki három csúsztatást, és cáfold meg, de betonbiztos tényekkel!

kovácspéterke 2016.01.21. 14:42:01

Amellett, h jó nagy hülyeség ez a tilcsák be mozgalom, sztem nem ilyen rossz a helyzet.
Velem sose tiszteletlenek, vittek már el nagyon részegen, a kedves taxis mondta, h majd szóljak, ha meg kell állni, meg adott egy zacskót. nem, nem lett több a vége mint szokott. (és én se hánytam össze a kocsit)
Volt, aki eltévedt, amikor épp a külvárosba igyekeztem, de utána megkérdezte, h mennyit szoktam fizetni, és elnézést kért.
olyan még nem volt, h nem volt kedvem beszélgetni, akkor is nyomták a szöveget.
ha zavar a zene, szóljál. ha meg nagyon gáz volt a taxis, szólj a diszpécsernek.

Attila Zsolt Takács 2016.01.21. 14:42:45

@para_noir: Nekem nem kell semmit bizonygatnom,nem én tettem buta és hamis kijelentéseket.Ígen,több mint húsz éve taxizom,de azt a sok butaságot amit a sok hozzá nem értő az el múlt napokban írt és mondott.....,persze beleértve a taxisok némelyikét is.Neked meg azt ajánlom,hogy higgy el nyugodtan mindent amit ilyen helyeken írnak.Azt amit a Kormányrendelet ír,azt ne hidd el,véletlenül se!!Jézusom és ezek még szavazhatnak is,mi lesz ebből az Országból.
Ui:direkt használok nagybetűket.

Illalla Sillalla 2016.01.21. 14:43:13

Egyetértek a leírtakkal, nagyon jó cikk.
Annyit tennék még hozzá, hogy el lehetne indítani a taxiknál is egy olyan imázsépítést, mint az Ubernél.
Az Uber pl. indított olyan akciókat, hogy bizonyos helyzetekben ingyen fuvarozott jótékonysági adományokat. Ez a taxiknál miért nem fér bele? Miért nem lehet pl. a két ünnep között a karácsonyi megmaradt, és láthatóan soha el nem fogyó ételeket, vagy a fölösleges ruhákat, ajándékokat elvinni rászorulóknak?
Vagy pl. miért nem lehet cukiskodni? Miért nem lehet pl. mikuláskor piros sapkát húzni a sofőrökre, és ha gyerekkel utazik valaki, annak egy kicsi csomagot adni? Vagy húsvétkor csokitojást? Nyáron a hőségben egy üveg ásványvizet?
Ha már drágább a szolgáltatás, legyen benne valami prémium. Nem igaz?

Attila Zsolt Takács 2016.01.21. 14:43:56

Bocsánat,a kádban fekve írok.Elmúlt,egyben,tudom

megtorolom 2016.01.21. 14:59:02

Ehhez van egy "nyílt levél egy utastól a taxisoknak" Érdemes elolvasni, szerintem teljesen korrekt. Hogy persze a taxisok mit szólnak hozzá, na arra befizetnék. Kiteszem a linket, és egy pár sort étvágygerjesztőnek.
meteon.org/2016/01/20/nyilt-level-a-taxis-tuntetoknek-egy-ugynevezett-utastol-erdemes-elolvasni/
"Igen, volt és van becsületes taxis, mielőtt rám szóltok az általánosításért. Tudjuk, utaztunk velük is. De mekkora az arány? 5%? Őket igazán sajnáltam eddig, mert nekik eddig tényleg szar volt. Már nem sajnálom, mert amelyiknek esze van, már Uberezik. De vajon hol voltak a becsületes taxisok, amikor a becstelen kollégák lehúzták 25 évig a turistát? Fejpénzt kaptak az éttermektől, ha azt a helyet ajánlják? Ezek ellen miért nem tüntettetek? Amikor az Intercontinentalból a Marriottba vitte a kolléga a turistát 70.000-ért, akkor miért nem zártad le a rakpartot? Amikor máskor a szállodás barátom mesélte, hogy a portások és londinerek szaladtak ki megmenteni a szállóvendéget, mert már ott állt a hotel előtt 8 taxi és boxerrel kényszerítették a tiltakozó külföldi utast, hogy fizessen 40.000 Ft-ot? És ez nem 5 évente egyszer fordult elő. Hol voltak a becsületes taxisok, amikor a becstelen kollégák azzal rombolták a bizniszt, hogy több ezer eurót húztak le kisgyerekes menekültekről? Utolsó pénzüket csalták ki kiszolgáltatott nyomorultaknak? Akkor hol a faszomban voltatok, srácok? Akkor nem fájt a jogsértő magatartás? Egyáltalán miféle vicc ez, hogy a taxis követel jogkövető magatartást bárkitől is? De most komolyan? Ki tudja mondani valaki röhögés nélkül Magyarországon ezt a mondatot?"

para_noir 2016.01.21. 14:59:24

@Attila Zsolt Takács: nem, te olyan kijelentést tettél, hogy a poszt tele van csúsztatással és hamis állítással. Az ellenkezőjét nem tudod állítani. A taxisokat meg sosem szerettem, most már pláne, azt a tróger csürhét, amit a tévében mutatnak a demonstrációkon, nem lehet kedvelni. Ilyenek vagytok, vállald be. Nem tudom hogy jön ide a kormányrendelet, amit írhatsz direkt nagybetűvel, csak az értelmetlen és helytelen. De biztos taxislogika. Ezt viszont bukni fogjátok, se a közvélemény, se a kormányzat nem áll mellétek, bohóckodhattok még pár napot a Bajcsyn, aztán haza lesztek zavarva, semmirekellő banda.

Attila Zsolt Takács 2016.01.21. 15:03:54

@para_noir: Én nálam,pont vége.Irogathatsz nyugodtan,csak magadat jellemezted

para_noir 2016.01.21. 15:09:24

@Attila Zsolt Takács: te csak egy taxis vagy, mindegy mit mondasz. Tanultál volna tovább, nem kéne a társadalom legalján tengődnöd, söfőrködésből élve. Az, hogy ki jellemezte hogyan magát, azt este a híradókban megnézheted.

csak egy néző 2016.01.21. 15:10:13

Azt hiszem most a taxisok előadták ezt a figurát...
és imádott kurmányunk tehetetlen velük szemben, pedig milyen kemény tud lenni, amikor egy 15 perces flashmob-ért keményen megbünteti azt a nővért, aki nem magáért, hanem az embertársaiért áll ki.

i.giphy.com/BbA2xn4phKE9O.gif

Ja és egy nagyon tanulságos nyílt levél a guruló koldusoknak.

frontembermegmondja.blogspot.hu/

És a haladást már az elődeitek is megszopták

index.hu/tudomany/tortenelem/2016/01/21/a_taxiautot_tiltsak_be_konflisosok_az_uj_divat_ellen/

para_noir 2016.01.21. 15:12:30

Mellesleg a taxisokat senki se szereti, legfeljebb rátok szorulunk néha. Most meg már azt se. Itt a vége.

a katona fehérben 2016.01.21. 15:13:46

@Attila Zsolt Takács: ez egy blogbejegyzés. te tényleg azt képzeled, hogy a blogíráshoz valami igazolvány kell? hivatalos kommentelési engedélyed is van?

okleveles naiv 2016.01.21. 15:19:17

Hol lehet jelentkezni (taxis) bérkommenternek? Bár remélem nem kötelező folyamatosan a feredőkádbú írni... :)
...és persze jó pénzért még saját magamnak is ellentmondok, akár statisztikával und graff fikával alátámogatva! :)

A frontembermegmondja.blogspot.hu/2016/01/nyilt-level-taxis-tuntetoknek-egy.html pedig nagy királyság!

beebite 2016.01.21. 15:23:19

Az a legnagyobb baj, hogy a legtöbb taxis tényleg reménytelenül együgyű, és még azt sem látja be, hogy vitatkozni érvekkel és ellenérvekkel lehet. Ha valaki mond valamit, ami szerintem csúsztatás, akkor rá tudok mutatni, hogy ez és ez a pont ezért meg ezért tévedés szerintem.

Olvasgatok néhány taxis blogot, meg facebook thread-et és azt látom, hogy a legtöbb taxis nem képes érdemben reagálni a felvetésekre, ezzel méginkább fokozva azt a gyanút, hogy a taxisokkal vitatkozni olyan, mint a galambbal sakkozni.

Azt is próbálom értelmezni, hogy nem "_A_ taxisok" akarták ezt a szabályrendszert, hanem "_A_ fuvarszervezők", és a taxisok csak "áldozatok" ebben, csak nem értem, hogy akkor miért van még mindig ez a rendszer... ezt még senki se tudta megmagyarázni nekem....

ubu1a 2016.01.21. 15:32:37

Nagyon jó a poszt, majdnem mindennel egyetértek benne. Egy kivétel, hogy probléma lenne, hogy "húzódik az Uber jogi besorolása". Miért gond ez? Miért kell ezt bárhová is besorolni? Szerintem egyszerű: Ez is csak egy szolgáltatás. Én nagyon utálom, hogy mindenre speciális szabályokat akarnak hozni, mikor vannak általános érvényű szabályok. Taxira se legyenek speciális szabályok, mert az is csak egy szolgáltatás. Ahogy az adózásról szóló részben írta a posztoló: egyszerűen ezeket az általános szabályokat kellene betartatni és máris beljebb lennénk.
Nekem nagyon nem tetszik, hogy ha megjelenik valami új dolog, akkor azt egyből szabályozni kell. Felesleges. Vannak egyszerű és egyértelmű szabályok, legtöbbször az is bőven elég.

Attila Zsolt Takács 2016.01.21. 15:35:43

Elmondom hát nektek mi a történet,azután magatokra hagylak,mivel a kommentjeitek inkább rátok igazak.
A jelenleg hatályos törvények szerint,amelyek közül a legöregebb 2,5 éves,a másik pedig 6 hónapos,az UBER fuvarszervező cégnek számít,tehát rá és sofőrjeire is vonatkozik az összes olyan szabály mely rám vagy a fuvarszervező cégekre.Tehát okoskáim,mind az Uber és mind sofőrjei folyamatosan törvényt szegnek,folytatólagosan és többet,tehát bűncselekményt követhetnek el.ENNYI.
Én nem kértem az UBER betiltását,tartsák be a szabályokat.
A szabályok azért fontosak okoskák,mert ha valaki megrokkant téged egész életedre és szeretnél mondjuk bármit is kapni vagy tenni és majd akkor azt mondják,hogy a szabályok ugye nem fontosak,no akkor kiváncsi leszek,hogy mit fogsz kommentelgetni.

megtorolom 2016.01.21. 15:46:08

@Attila Zsolt Takács:
Akkor csak gyorsan. Ez olyasmi, mint a főállású gázszerelő, és van a másod állású szerelő. Nem teljesen azonosak a rájuk vonatkozó szabályok. Mégsem követelik a főállásúak, hogy a másod állásúakra is ugyan olyan szabályok legyenek. A Horn ideje alatt megtették, 1 hét alatt 200 ezren adtuk le az engedélyt, a törvény meg azonnal eltörölték, mert más a vidéki helyzet és más a városi helyzet. Tehát ez a vonal nem egészen helyes. Más . A baleset. Tudtommal mindenkinek van biztosítása. És van bíróság stb. Ezzel sem lehet riogatni. Akkor most mi is atörténet?

para_noir 2016.01.21. 15:46:17

@Attila Zsolt Takács: hát ez egy nagy semmi, amit mondtál. Most hirtelen minden taxis a törvényesség bajnoka. Eddig hol voltatok apuskáim? Mellesleg ha törvényességi problémátok van, miért nem a parlament előtt tüntettek, miért a városban garázdálkodtok, és miért van a transzparenseteken, hogy tiltsák be? És vajon téged/titeket miért érdekel, hogy mi lesz azzal, aki egy Uber autóban karambolozik? De nagyon jótét lelkek lettetek hirtelen... Arra is reagál már nagyon okosan pár szót, amit @megtorolom: írt a kommentjében.

levai.gabor 2016.01.21. 15:48:40

@Attila Zsolt Takács: Nem gondoltam, hogy beszállok a komment-háborúba, de most már engem is érdekelne, hol csúsztatok. Szerintem éppen azt írtam le, hogy a taxisok szerint fuvarszervező az Uber, az Uber szerint nem az. Erre van a bíróság, hogy megállapítsa, kinek van igaza. Ha azért tüntetnétek (nem blokádoznátok), hogy a bíróság végre mondjon valamit, azt megérteném. Meg mások is.
Ha ma valaki megrokkant, nem taxis, nem Uberes, akkor is vannak törvényes lehetőségeim. A valóban szubjektív írásom (igen, ez egy blog) éppen arról szól, hogy ha Ti taxisok nem így kommunikálnátok, akkor sokkal jobb lenne mindenkinek. Nektek is.

ghck 2016.01.21. 15:50:40

@Attila Zsolt Takács: hétvégén szülinapozunk, megkértem a szüleimet, hogy hozzák el hozzánk kocsival az anyósékat is. Most én is fuvarszervező lettem? Basszus, be ne tiltsanak! :-o

Burgermeister 2016.01.21. 15:53:36

Leszarom ezt az egesz hajcihot. En ezentul csak uberrel megyek.

padlogaz 2016.01.21. 16:04:34

utasként nincsen különösebb gondom a taxisokkal, átlagemberek, mint mindenki más, nem gondolom, hogy pl. kirívóan rosszabbak lennének, mint bárki a többi szolgáltatási ágazatokban (pincér, biztonsági őr, kalauz, bolti eladó, fapados reptéren check-ines stb., stb.).

autóvezetőként viszont az a véleményem, hogy a taxisok tényleg idegesítőbben vezetnek az átlag autósnál, pl. arányaiban sokkal ritkábban indexelnek, vagy lassan vagy túl gyorsan mennek (ami nem önmagában baj, hanem vagy leszorítják a többi autót vagy indokolatlanul feltartják őket), tényleg egy csomószor második sorban parkolnak, és magasról tesznek arra, hogy az elhaladó autóknak emiatt ügyeskedni kell, és ami - számomra - a legidegesítőbb: a taxisok előszeretettel járnak jó időben is folyamatosan ködlámpával.

TommyGun77 2016.01.21. 16:04:59

Egyetértek a cikkel.
De egy valamit hozzátennék, méghozzá az árat, hívjon bárki ruppótlannak de az ár igenis számít, hol van az rendben, hogy a belvárosból a reptérre 17-19 ezerért visznek ki meg vissza? Könyörgöm, drágább mint a repülőjegy, jól van ez így?
És hát engedtessék már meg, nem tudom mennyire fedi a valóságot de több blogot és hírportálos cikket is olvasni, hogy mennyit kereshet KB egy Taxis napi 8 órában és mennyi kiadása van hozzávetőlegesen, hogy csak 5 nap melóval 8 órában 350-450 ropit keresnek tisztán? Azért vegyük már érszre hogy ez nem kevés pénz, nem csodálom hogy tüntetnek az Uber ellen, a fix tarifa nekik jó, ha be lesz tiltva az Uber mert marad a kánaán, mi meg 10 ezreket fizetünk ki egy olyan szolgáltatásért ami túl van árazva, és amit jóval olcsóbban is lehet csinálni, ahogy az UBER példája is mutatja...A fix tarifával hol van így VERSENY A PIACON? Miért nem eszkalálódik a benzinár csökkenés a fuvardyjakban pro és kontra? Olcsóbb a benya 120 forintal de én ugyanannyit fizetek a taxisnak, nicns ez így jól...

kvadrillio 2016.01.21. 16:09:44

MI VAN FIZETETT AGITÁTORCSAPAT ????? TI NEM MAGYAROK VAGYTOK ???????
ÉLJEDNEK A MAGYAR SÁRGA TAXISOK ! PUSZTULJANAK AZ UBERESEK !!!!!!!!!

Attila Zsolt Takács 2016.01.21. 16:12:15

Na UBORKABUZIK,ITT A HIVATALOS ÁLLÁSFOGLALÁS,NESZTEK:
A Budapesti Közlekedési Központ a nekik feltett kérdésekre adott válaszokban egyértelműen fogalmaz, azt írják, a fuvarszervező vállalkozásokra is vonatkozik a Budapesten a Fővárosi taxisrendelet és mivel az UBER B. V. diszpécserszolgálati tevékenységet folytat, a 176/2015. (VII.7.) Korm. rendelet 16. § előírásainak megfelelően ezt csak a közlekedési hatóság által kiadott engedély birtokában végezhetné.

Mivel az UBER B.V. fuvarszerezői jogosítványokkal Magyarországon nem rendelkezik, így címet sem szolgáltathat még azoknak a taxisoknak sem, akik mind a Kormány-, mind a Fővárosi Rendeletnek megfelelnek.

További alapvető akadálya annak, hogy a hivatásos taxis az Uber kiközvetítése alapján vállaljon fuvart, hogy azt csak a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy.-i rendelet (Taxirendelet) 15. és 16. §-ban írtak alapján a viteldíjat hitelesített taxaméterrel kell számolni a már ismert fix tarifák alapján.

kvadrillio 2016.01.21. 16:12:18

AKI UBERREL MEG ÉS MAJD HA NEM FOG A FÉK MERT HIÁNYZIK A KOCSI MŰSZAKIJA, NE CSODÁLKOZZON, HA SZELLEMKÉNT AZT MÁR NEM TUDJA ELMONDANI SENKINEK, HOGY MILYEN HÜLYE VOLT !!! :o)))))

TommyGun77 2016.01.21. 16:16:17

Jah az el is felejtettem írni, most komolyan médiában amik felkerültek videók, mégis mi már? hogy viselkednek a taxisok? Leköpik az autókat, fenyegetnek, körbeállják? Az UBERes tehet róla hogy a kormány xarik a taxisokra? Milyen viselkedés ez? Ez jó marketing? Akarva akaratlanul azt mondja erre az ember hogy ilyen suttyók mellé be nem ülök...

oc 2016.01.21. 16:24:29

Én csak azt nem értem, hogy hogy lehet az, hogy kivonul pár tucat taxis Budapest egyik legforgalmasabb terére, engedély nélkül, majd másnap napközben megkapják az engedélyt 3 napra. Majd még 2-re.

Ha én kiülnék egy kerti székre mitudomén miért tünteni, hány másodperc múlva zavarnának el? Nem akarok politikában turkálni, de lásd a fekete ruhás nővér hidlezárását...

megtorolom 2016.01.21. 16:46:40

@kvadrillio:
Ez most vicc? MAJD HA NEM FOG A FÉK MERT HIÁNYZIK A KOCSI MŰSZAKIJA" A fék nem a műszaki függvénye te kis ügyifogyi:))) És amikor a taxis elájul a lábszagodtól? :DDDD Na!!

Jasperek 2016.01.21. 16:59:53

Jó az írás, köszi

A taxisok meg tüntessenek a politikusoknál ,de az embereket szop@ssák a blokádjukkal....

MAC-Ka 2016.01.21. 17:02:54

Szerintem a nagybetűsnél meg az uborkabuzizó kommentelőnél negatívabb reklám nem kell a taxisoknajk... :)

na4 2016.01.21. 17:04:49

Uber - igen,
Taxi - soha többet!

ghck 2016.01.21. 17:37:53

"az uborkabuzizó kommentelőnél negatívabb reklám nem kell a taxisoknajk"
Igen, aki már 20 éve taxizik, annak eléggé be van égve a dohányfüstös bőre alá a taplóság

Tollfree 2016.01.21. 17:44:12

Ha az Uber taxi, akkor mehet a buszsávban?

kvadrillio 2016.01.21. 18:45:00

magyarok inkább az Uberrel szimpatizálnak,

és nem a Deák téren demonstráló taxisokkal – ez derül ki az Origo szavazásából, amelyre több mint 32 ezer voks érkezett egyetlen nap alatt. A konkurencia ellen tüntető taxisokon sokan nevettek is, és mémeket gyártottak.

ez.... ORDAS HAZUGSÁG !!!!! TUDJUK, HOGY A 100 EZER NICK-KEL RENDELKEZŐK HÁNY KAMU SAVAZATOT TUDNAK LEADNI 1 PILLANAT ALATT ...UGYE...:o)))))

kvadrillio 2016.01.21. 18:48:08

@kvadrillio: MINDIG IS SÁRGA TAXIVAL UTAZTAM ÉS NAGYON SOXOR ! A CITY TAXI MINDIG MEGBÍZHATÓ VOLT ÉS MA IS AZ !!! ÉLJENEK A SÁRGA TAXISOK !!!!! ÉS VIGYÁZZANAK AZ ÁLLÁSAIKRA !!! NE ENGEDJENEK AZ IDEGEN TERRORNAK ÉS NE HIGGYENEK A VUVUZELLÁS SZIRÉNHANGOKNAK !!!!!

kvadrillio 2016.01.21. 18:51:28

A SÁRGA TAXISOKNAK RENDSZERESEN KELL MENNI MŰSZAKI VIZSGÁRA, MEGBÍZHATÓ MŰSZAKI ÁLLAPOTTAL KELL RENDELKEZNIÜK, A SOFŐRÖKET ELLENŐRZIK A FELVÉTELNÉL, HOGY MEGFELELNEK E A BIZTONSÁGOS SOFŐRI KRITÉRIUMOKNAK....STB....CSAKIS SÁRGA TAXIVAL KÖZLEKEDNÉK..., SOHA IDEGENEK KOCSIJÁVAL !!!!!

csak egy néző 2016.01.21. 18:54:50

@kvadrillio:
Örülj neki te idióta hazaffy. Így legalább mindig lesz neked szabad taxi.
Azért ezt olvasgasd egy kicsit

frontembermegmondja.blogspot.hu/2016/01/nyilt-level-taxis-tuntetoknek-egy.html

megtorolom 2016.01.21. 19:08:48

@kvadrillio:
Hú de nagy g..i vagy:DDDD Már az elején gyanús voltál! Szívatod itt a társaságot? Jól szórakozol mi? Az ilyen szóösszerakás tutira nem komoly. Betyár trolll! Speciel megvallom , volt már hogy én is csináltam ilyent:DDDDD

kvadrillio 2016.01.21. 19:24:43

...MEGTOROLOM......:o)))

Sikeres műszaki vizsga feltételei

A sikeres műszaki vizsga alapfeltétele, hogy gépjárműve a hatályos minimum feltételeknek megfeleljen.
Az alábbiakban összefoglaltuk a legfontosabb szempontokat, amelyeket érdemes inkább egy állapotfelméréssel ellenőriztetni, mielőtt műszaki vizsgára bocsátja az autóját.

1. Szélvédő

Nem lehet repedés, sérülés az üvegeken. Szakszerűen javított felület megfelelhet. Az oldalüvegezésnek 70%-ban kell fényáteresztőnek lennie. Gyári sötétítés esetén nem lesz probléma, hiszen az eleve a szabályoknak megfelelő. Amennyiben nem gyárilag fóliázott a gépjármű üvegezése, akkor a fényáteresztő képességet igazoló műbizonylatot szükséges felmutatni.

Az ablaktörlők és ablakmosó berendezések kifgástalan működése elengedhetetlen, mindképpen ellenőrizzük le őket a műszaki vizsga előtt.

2. Világító berendezések

Minden világító berendezésének (kívül-belül) működnie kell, valamint a lámpa búráknak sérülésmentesnek kell lennie.

A világítás fényének szabályosan fehérnek (fehér közelinek) kell lennie, az indexlámpa fénye az előírás alapján sárga. Új típusú gépjárművek, modern lámpák esetében javasolt a sárga bevonat ellenőrzése, ez a réteg könnyen lekophat.

A fényszóróknak, ködlámpáknak, féklámpának és helyzetjelzőnek megfelelő magasságban kell lenniük. Fényszórásukat érdemes ellenőrizni, beállítani.

Pótféklámpa esetén ellenőrizendő, hogy az utastérbe a fénye nem tükröződik e vissza.

A gyárilag Xenon izzókkal felszerelt személyautóknál az automata fényszóró magasság beállító, valamint a lámpamosó megfelelő működése kötelező.

3. Futómű

A futóművet szervizben lehet csak megfelelően ellenőrizni, ennek feltételei ott biztosítottak.

A gömbfejek, csapágyak, szilentek állapota meg kell, hogy feleljen a minimum feltételeknek. Ugyan ez igaz a futómű gumialkatrészeire is, amelyeknek a helyükön kell lenni, továbbá nem lehetnek kopottak.

4. Fékberendezések

Az első és hátsó fékberendezések hatékonyságát ellenőrizni kell . Előfordulhat, hogy a műszaki vizsga minimum követelményeinek megfelelő fékberendezések akár rövid időn belül már szervíz munkálatokat igényelnek, hiszen kopó alkatrészről van szó, amely a minimum körüli állapotban még műszaki vizsgán megfelelő értéket mutat, nem 100%-os értéket jelent! Érdeklődjön nálunk a részletekről.

Könnyen előfordulhat, hogy a fékpadon a fékberendezés megfelelő hatékonyságot mutat, a szimmetrikussága is jó, nincs fékerő ingadozás, de fékbetét esetleg csere állapot közeli értéket mutat. Rövid időn belül bekapcsolhat a fékkopás jelző!

Az üzemi fék esetében 20%, a rögzítő féknél pedig 30% lehet az eltérés a két kerék között.

A fékerő ellenőrzésén túl az erő kifejtést is szükséges ellenőrizni (fékpedálra gyakorolt erő).

A rögzítő fék (hétköznapi szó használatban - kézi fék) (egyes autók esetében lábbal működtethető, vannak olyan típusok - általában 4 kerék meghajtásúak gépjárművek - ahol a rögzítés kardán tengely lefékezésével valósúl meg) a rendeltetését el kell lássa.

5. Lengéscsillapító

A FÉK..A LEGFONTOSABB TE AGYATLAN...:o)))))))))

kvadrillio 2016.01.21. 19:37:23

Az első kerekek közti fékerő maximum 20% lehet, a hátsók között 30%. A fékeknek lehet mérni a hatásfokát, amit ellenőrizni is kell, ezt legtöbbször fékpadon lehet megtenni. Azt is vizsgálják a fékeknél, hogy mennyire kell lenyomni a pedált ahhoz, hogy reagáljon a fék a nyomásra. Ez nagyon fontos, hiszen a reakcióidőt nagyban visszavetheti, ha nem azonnal reagál a fék a pedál által tanúsított nyomásra.

kvadrillio 2016.01.21. 19:39:16

PILISKÓ ÉS TSA KFT....MŰSZAKI VIZSGÁZTATÁS...Szervizünkben külön állást tartunk fenn a műszaki vizsga részére. 3500kg alatt bármilyen típusú személyautó, kisteherautó műszaki vizsgáztatását vállaljuk helyben.

A műszaki vizsgára való felkészítés során a gépjárművet alváz- és motorszám alapján beazonosítjuk. Ezután elektromos átvizsgálást végzünk, majd az alsó rész következik: ellenőrizzük a tartóelemet - komplett futóművet, kormányművet, futómű gömböt, fékcsövek állapotát. Ezt követően kipufogó gázelemzést, fényszóróállítás, lengéscsillapító- és fékhatásmérés következik. Végezetül ellenőrizzük az utastér állapotát és a kötelező KRESZ tartozékokat. A fékbetétek állapotát külön vizsgáljuk.

cycle0041.gif

TE NAGYONOKOSSSS ! :o)))

csak egy néző 2016.01.21. 19:53:13

@kvadrillio:
Figyelj haver, látom nagy szakértő vagy, betudnád állítani a verdámon a pirkadatszabályzót és a félhomály tájolót is és a fékzsír szintje is nagyon alacsony már, nem tudod reszelőzsírral lehet pótolni?

megtorolom 2016.01.21. 20:08:51

@kvadrillio:
Ezt nekem írod? Baszod 64-n végeztem autószerelőként, majd karosszériából, és 75-n saját műhelyem lett. most már nem nagyon dolgozom így 1 évre a 70-l. Tudod az autón bármikor bekövetkezhet probléma akár a műszaki után pár óra múlva is, mondjuk egy új, de rejtett gyári hibás alkatrész miatt. Volt úgy, hogy az ötödik fékerő szabályzó lett jó. És mind gyári volt. Ezért kár volt ennyit melóznod, bár a többiek biztos hasznát veszik. Amúgy 5-s! Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy én gyakorlatilag állandó tanulásban voltam, mert inaskoromban még alig volta autók. Az egész technikai fejlődés az életem során az orrom előtt zajlott. És hidd el hozzám vidékre még Pestről is hordtak le autót, még ha 2-3 hónapot kellett is nekik várni. És még ma is hoznák, de már megöregedtem. Nem mondom a haverok még mindig bekönyörgik magukat. Azt hittem bolondozol. De oké! Műszakiztatni úgy szoktam őket elvinni szervizbe. Na? Ilyenkor mi van? Rendben vagyunk?

Illalla Sillalla 2016.01.21. 20:12:41

@kvadrillio: Ha nincs a kocsinak érvényes műszakija, nem engedik forgalomba. Az Uber ellenőrzi az autókat, és a sofőröket is leinformálja, nullás (esetleg nulla közeli) büntetőpontot és erkölcsi bizonyítványt kérnek. 10 évnél idősebb, vagy nem forgalomba helyezhető autóval uberezni sem lehet. A sittet megjárt nehézfiúkat meg alapból elutasítják, a taxisok némelyikéből viszont simán kinézem, hogy nem büntetlen az előélete.

Illalla Sillalla 2016.01.21. 20:20:18

@Attila Zsolt Takács: Az szerintem nektek édesmindegy lesz, hogy a kormány ki mellett áll. Az a kérdés, hogy az utasok ki mellett állnak. Az utas meg nem NAV-ellenőr, hanem fogyasztója egy szolgáltatásnak, és azt fogja választani, amelyik tetszik neki, megéri ár/érték arányban. Választhatja a drágább taxit is az Uber helyett, de csak akkor fogja választani, ha a minősége is annyival jobb lesz.
Zsíros kenyérrel is jól lehet lakni otthon, meg a Michelin csillagos étteremben is. A húszéves Suzukit is el lehet adni és az új Ferrarit is, és vannak a kettő között fokozatok szép számmal. Ha valaki el akarja adni a termékét, a szolgáltatását, találja meg hozzá a célcsoportot, és igyekezzen a kedvére tenni. Per pillanat a taxi egy eladhatatlan szolgáltatás, és ennek nem pusztán az árazás az oka.

Illalla Sillalla 2016.01.21. 20:37:20

@Attila Zsolt Takács: Miért ne lenne? Az egyik barátnőm pl. nem uberezik, de taxizni sem hajlandó a rossz élményei miatt, inkább nem iszik este egy kortyot sem buliban sem, és kocsival jár bulizni. Én nagyon sokat taxiztam korábban, szerintem hét százjegyű az összeget költöttem rá, és talán nem is egyessel kezdődik. Eközben rengeteg rossz élményt is gyűjtöttem, olyanokat, amilyeneket Uberben sosem. Voltak persze rendes taxisok is, de sok átverős, ügyeskedős is. A két-három évvel ezelőtti áremelés nulla színvonalemeléssel betette nálam a kaput, és ezzel nem vagyok egyedül. Szóval ha nem lesz Uber, akkor megyek autóval vagy BKV-vel. Taxival csak akkor, ha nagyon nincs más, de szerencsére általában van más.

Attila Zsolt Takács 2016.01.21. 20:41:39

Tök jó,örülök neki,de tényleg.Menjen mindenki ahogy tud.De azok,kik e pár napban szapulták a taxit,mindig csak olyan taxit kapjanak miről itt írtak,ENNYI,PONT

vuvuvu2 2016.01.21. 20:45:53

@Attila Zsolt Takács: ha már ennyire ragaszkodsz a tényekhez: a forgalomvesztés oka nem az uber, hanem a kb. 40-50%-os tarfifaemelés. előtte rendszeresen (havi 8-10-szer)taxiztam, azóta gyakorlatilag évente max. 5-ször. ezzel nem vagyok egyedül.

sokan vagyunk akik budapesten alapvetően bkv-znak, bicikliznek, gyalogolnak és amikor épp úgy tetszik nekik taxiztak. és nem tartanak autót, mert az 2-3-4-5-ször annyiba került mint előbbiek összesen. a tarifaemelés előtt. azóta pedg taxi helyett nem feltétlenül ubereznek az emberek, hanem egyszerűen nem járnak taxival.

nagyon attól tartok hogy nem esik egybe az a csoport aki kiesett a taxipiacról és aki használja az ubert. én pl. nem uberezek, de nem is taxizok már. addig nem is fogok, amíg nem lesz tisztességes tarifarendszer.

Illalla Sillalla 2016.01.21. 20:52:41

@vuvuvu2: Van autóm, és most már olyankor is autóval járok, amikor korábban taxit hívtam. Pl. reptér. Amíg 5 ezerért kb. kivittek, és visszahoztak, jártam taxival. Most kb. 8-9 ezer a fuvar, és nem is mindig megbízható. Az volt az utolsó csepp a pohárban, amikor megrendeltem előző nap egy taxit reggel 3:50-re, hogy vigyen ki egy hajnali géphez, és nem jött. Nagy nehezen küldtek egyet 4:25 körül. Jó, így is kiértem, nem késtem le a gépet. Majd másnap hajlan 4-kor, már külföldön felhívott a diszpécser, hogy hol vagyok már, vár rám a taxi. Mondom: már Barcelonában, én is vártam, csak már eluntam.
Inkább kimegyek kocsival, és otthagyom a parkolóban, olcsóbb is, biztosabb is.

vuvuvu2 2016.01.21. 20:57:21

@Attila Zsolt Takács: a komemntjeiddel meg a csupa jóakaratoddal megerősítetted milyen ember is vagy. remélem soha nem utaztam veled, és nem is fogok.

és remélem több taxis akit az elmúlt 20 évben megkedveltem miközben rendszeresen vittek-hoztak nem ment tönkre a bunkó és kapzsi hiénák miatt akik hozzád hasonlóan osztják az észt. vedd és vegyétek észre: megbuktatok.

vuvuvu2 2016.01.21. 21:02:28

@Illalla Sillalla: én is hasonló rossz tapasztalatokat tudnék csak említeni. nem ismerik az utcákat vagy úgy csinálnak, okoskodnak és sértődnek ha mondom az útvonalat. pech, hogy általában 4-5 útvonalon megyek, így ismerem az árat és az útvonalakat, nem lehet átvágni ma sem, ahogy régebben sem.

csak egy néző 2016.01.21. 21:33:08

@vuvuvu2:
Amíg dolgoztam, szinte naponta kellett taxiznom, miután az egyik fuvarnál egy jófej taxissal hozott össze a sors, akivel szinte haveri lett a viszony, onnantól kezdve csak őt hívtam a saját mobilján és mindig csak vele utaztam.

Illalla Sillalla 2016.01.22. 00:04:37

@csak egy néző:
Hát, igen, csak ez megint átcsúszik a haveri kategóriába, itt pedig nem erről lenne szó, hanem egy garantált színvonalú szolgáltatásról. Tudjuk, hogy van protekció az orvosnál, az iskolában a felvételinél stb., de az ember abban reménykedik, hogy lesz egy jól működő rendszer, amelyben ügyfél és szolgáltató egyaránt jól jár. A taxi most nem ilyen, és nem látok a taxisok részéről semmiféle törekvést arra, hogy ez változzék.
Az meg főleg irritál, hogy be merészel szólni egy taxis az utasnak, ha mást választ. Mire föl? Őt nem irritálná, ha pl. az Auchan beszólna neki, mert a Tescóban vásárol? Nem az lenne a véleménye, hogy legyél jobb a konkurensnél, és akkor majd hozzád megyek? Ha viszont beszólogatsz, akkor biztosan elkerüllek majd, mint a pestist. Taxi vs Uber viszonylatban is ez a helyzet. A taxisok csak azt bizonygatják: bukók, és nem érdemlik meg, hogy velük utazzék az ember. Kivéve, ha ismer persze valakit, aki nem oyan, és mobilon ugrasztható. Kicsi probléma, hogy az ilyen taxis éjjel, hajnalban, hirtelen stb. általában nem ugrasztható.

levai.gabor 2016.01.23. 18:17:49

Csendben jegyzem meg, a fuvarszervezoknek illene elhatarolodni. Nem holnap, vagy hetfon, hanem most. Egyben felszollitani minden taxist, hogy - ha mar az Uber es soforjei jogsertesere hivatkoznak allandoan - tartsak be a torvenyeket es ne verjenek meg senkit.

index.hu/belfold/2016/01/23/durvan_osszevertek_egy_uber-sofort/
süti beállítások módosítása