...amikor a műanyag villa a hurkába beletörik...

Szolgáltatásminőség

Szolgáltatásminőség

Megvan a Google hétpecsétes titka

2016. március 02. - levai.gabor

google_store_1.JPGSzerettem volna elkölteni a Google-nél uszkve 1.200 dollárt.

Nem sikerült.

Még 2015 októberében-novemberében olvastam egy sajtónyilatkozatot a Google-től, hogy az új mobiltelefonjaikat (Nexus 6P és 5S) Magyarországon is elérhetővé teszik 2015 év végén. Két készüléket szerettem volna venni egyszerre.

Nyilván a karácsonyi hajrára mennek, gondoltam. Így türelmesen vártam, néhány naponként megnéztem a Google Store oldalát, ami rendre informált, hogy

A Google Store itt jelenleg még nem érhető el.

Azt hagyjuk most, hogy a fenti mondat mennyire van szépen, magyarosan megfogalmazva (szerintem semennyire), nézzük inkább a cselekvésre felhívó következő üzenetet:

Dolgozunk azon, hogy minél több országban a lehető leghamarabb elérhetővé tegyük.
KERESD FEL AZ USA-BELI WEBHELYÜNKET

Hát kattintottam.

google_store_2.JPG

Majd újra kattintottam, hiszen vásárolni szeretnék.

google_store_3.JPG

Ha a kétnyelvű oldalon a További információkra kattintasz, visszajutsz a legelső ponthoz (és képhez): nem érhető el.

Nem adtam fel, gondoltam, ha a Google veszi a fáradtságot és lefordítja az oldalait Magyarra, akkor biztosan előbb-utóbb elérhető lesz a készülék. Ezen a linken láthatjátok, hogy tényleg mindent lefordítottak.

Felvettem hát a kapcsolatot a Google-lel.

A telefonomban a Play Store alkalmazáson belül a Help&Feedback menüpont alatt visszahívást kértem, mert nem találtam olyan almenüt, ami releváns lett volna.

Ahogy megnyomtam a gombot, máris csöngött a telefonom. Ez az igazi szolgáltatásminőség - gondoltam.

Egy automata angolul tájékoztatott, hogy nagyon örül, hogy felvettem velük a kapcsolatot, de legalább 5 percet kell várnom a kezelő jelentkezésére, inkább interneten intézzem a dolgaimat. Vártam, majd pontosan 5 perc múlva kapcsolt is a rendszer a kezelőhöz.

Érthetetlen számomra, hogy miért nem pont 5 perccel később hív a Google fel, hogy ne várakoztasson meg. Sokkal jobb lenne a szolgáltatás.

A kezelővel nagyon kedélyesen elbeszélgettünk, de sajnos semmilyen információt nem adott. E-mailben fognak visszatérni a kérdésemre, mondta és nem sokkal később kaptam az alábbi e-mailt, ami arra kér, hogy a Nexus oldal alján iratkozzak fel a levelezőlistájukra, hogy elsőként értesülhessek, mikor lesz elérhető a készülék hazánkban.

google_store_4.JPG

Na most erre sajnos nincs lehetőségem. Nyilván, mert itthon nem elérhető a Google Store, ezért nem tudom kiválasztani Magyarországot az oldalon a legördülő menüben, de még egy Other opció sincsen.

Borzasztó kellemetlen és egyben egy világszerte ismert jelenséget figyelhetünk meg: jó fej vagyok, segítek, itt van a megoldás. Csak éppen nem oldottam meg semmit!

Hogy engedheti meg magának a Google, hogy ezt üzenje: A support csapatnak ötlete sincs a rendszerünk működéséről?

Ekkor kezdtem levelezésbe a Google-lel. Megírtam nekik, hogy nem tudok feliratkozni a megadott címen.

Egy nappal később jött a válasz:

google_store_5.JPG

Johnny is faszán segített, a megadott linken természetesen a jól ismert első kép fogadott: nem elérhető a Store. A support cím pedig használhatatlan, valójában egy FAQ, semmilyen kapcsolatfelvételi lehetőséget nem ad.

Válaszoltam Johnny-nak is, íme a levelezés:

google_store_6.JPG

google_store_7.JPG

Ez volt az utolsó üzenete a Google-nak.

A tökéletes üzenet: a legjobb segítségedre úgy lehetek, ha összekapcsollak a szekértővel. Mi is a valós üzenet? Értelek, átérzem a problémát, én kicsi vagyok hozzá, hogy válaszoljak, de a mi csapatunk megold mindent, összekapcsollak a tuti-frankó emberrel.

Ilyenkor megnyugszunk, hiszen foglalkoznak velünk. Vevőnek, ügyfélnek érezzük magunkat, mert majd egy szakértő fog nekünk segíteni. És csak vártam...

Két levelet is írtam, 1, illetve 2 héttel Johnny zseniális levele után, finoman utaltam rá, hogy nem kaptam választ.

A LinkedIn-en bejelöltem a Nexus Marketing managerét, gondoltam megkérdezem tőle, de nem jelölt vissza. Aztán bejelöltem a magyar Google marketing vezetőjét, aki visszajelölt. Írtam neki, de nem válaszolt.

Most, hogy több mint egy hónapja várok a Google szakértőjére, aki majd válaszol a borzasztóan nehéz kérdésemre, azt gondolom, megvan a Google egyik legnagyobb titka:

Mikor lesz elérhető a lassan fél éve bevezetett telefonjuk Magyarországon?

Mit érzek most, mint fogyasztó, aki egyébként messze nem csak az ingyenes szolgáltatásait veszi igénybe a Google-nak?

Csalódottságot. Lényegtelenséget. Azt, hogy le vagyok szarva.

De legfőképpen érthetetlennek tartom, hogy 2016-ban a világ vezető cége miért nem képes válaszolni egy e-mailre.

Lehet, hogy átpártolok az Apple-höz.

Kérlek, like-old és oszd meg a Szolgáltatásminőség blog Facebook oldalát: https://www.facebook.com/szolgaltatasminoseg

Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://szolgaltatasminoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr128435032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása